Update - Reisverslag uit Pals, Spanje van Bianca Weeda - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Pals, Spanje van Bianca Weeda - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Bianca

18 Juni 2014 | Spanje, Pals

Kleine update want er is deze week veel gebeurd.. hahaha

Zaterdag is Simone gekomen en met haar kwam ook onze stagiair.
Hij moest voor zijn opleiding verpleegkundige nog de basis zorg stage doen.. Maar daar over zo meer.
Super leuk om simone weer te zien en ze had lekker veel roddel boekjes mee dus mijn nieuws over silvie sabia en kim is weer helemaal up to date!

Met Simone leuke dagen gehad. Wel veel moeten werken maar ze is mee geweest heeft mijn meisjes ;-) ontmoet en ze heeft geholpen met de verzorging van mijn 95 jarige dame.

We hebben zalig gegeten bij de kippenboer die EINDELIJK open is. Het zijn inderdaad zalige kippetjes die ze er serveren! mjamjamjam
Ook nog naar léstatit geweest. Het plan was om te gaan peddelboarden. Echter op het droge laat onze coordinatie al te wensen over.. Goddank waaide het te hard.. dus hebben we in het zonnetje gezeten en lekkere tapas gegeten.
De stagiair was 1 dag met mijn collega mee gegaan en zou dus zijn 2e dag bij mij aanschuiven. Helemaal leuk dacht ik....
Hij doet zijn opleiding (voor al mijn verpleegkundige lezers die allen gezwoegd hebben voor het diploma lees het met verbazing.. )
Bij het ncoi. Das dus een soort LOI.. Nooit geweten dat het kan maar het zal.
Afijn. Hij is in oktober klaar en is dan verpleegkundige op mbo niveau mijn verbazing was dus groot dat hij nu nog zijn basis zorg stage moet doen.
Maar goed s´morgens was hij al beetje van slag en het bleek dat zijn vrouw in het ziekenhuis was opgenomen. Of het ernstig was wist ie niet. Hij hoorde in de loop van de dag meer..
Tijdens onze samenwerking verbaasde ik me er enorm over dat hij in oktober verpleegkundige is terwijl ie niet kan prikken geen patienten kan wassen aankleden en over ziektebeelden bijna niets wist.
Diverse patienten gezien op de eerste hulppost en hij vroeg niets en wilde niets weten van de klachten die de patienten hadden.
vroeg hem of hij met zijn gedachte thuis zat, wat ik kan begrijpen als je vrouw in het ziekenhuis ligt. Maar hij zei nee hoor ik wil ambulance vpk worden en hier heb ik niets aan als ik op de ambu zit..
Nou ben ik niet gauw de mond gesnoerd maar nu was ik toch even totaal verbouwereerd.
Afijn, savonds hoorde die dat het beter was als ie naar huis kwam. Hij heeft besloten om terug te gaan en ook niet meer naar Spanje terug te komen. Hij hoopt in Nederland toch een stage plek te vinden.
Hopelijk knapt zn vrouw snel op en is het voor hem een goede keus geweest om naar huis te gaan.


Maar wij hebben nu een hele hele drukke zomer voor de boeg.
Dus mocht er nog iemand zijn met teveel verlof uren die zich verveeld... bel me even

Zo meteen voetbal kijken.. Dat is na de winst op Spanje hier een gevoelig onderwerp, die spanjaarden hier waren me een potje zuur.. heb er stiekem heel hard om gelachen..

Morgen komt mr chanel himself op bezoek.. nee nee niet karl maar max... ;-)
En maandag mn moeder! Die gaat lekker zuurkool maken als ze hier is! Hoera!! Kan niet wachten.. Kortom leuke week in het vooruitzicht.

  • 18 Juni 2014 - 17:33

    Hennie:

    Weer heerlijk om te lezen! Werkse en veel plezier nog!

  • 19 Juni 2014 - 12:06

    Pa En Ma:

    hoi Bianca.je moeder is er klaar voor om te komen ze heeft er zin in en vind het leuk.

  • 21 Juni 2014 - 10:38

    Gertruud:

    Hoi Bianca,

    Heb je mailtje gelezen. Ben je lekker klaar mee met zo'n kneus. Dat gaat natuurlijk helemaal niets worden. Maar gelukkig kon je hem snel lozen : )
    Hier gaat alles zijn gangetje. Lekker druk met ambu, eigen bedrijfje (evenementen), de groententuin etc. Vandaag werken voor "je duifje". Vorige week heeft hij voor mij gewerkt. Ik was samen met Rem een paar dagen naar Den Bosch. Heerlijk, lekker geshopt, gedronken en gegeten.
    We zijn ook druk met de voorbereidingen voor China, Nepal en Tibet. Rem moet daar voor school naar een congres. Wat naar toch. Dus hebben wij er meteen een vakantie aanvast geplakt want zijn ticket wordt door school betaald. Ik hou je op de hoogte.
    Hier bij de ambu geen schokkend nieuws. Alles draait zoals vanouds.
    He meis, werkse aldaar en geniet van elke dag!!!

    Groetjes
    Gertruud

  • 24 Juni 2014 - 11:01

    Annet:

    Leuk om je berichtje weer te lezen.... wat een verhaal zeg van die stagiair, dat wordt vast een hele goeie ambupleeg haha
    Dank ook voor je kaartje aan ons, lief hoor!
    Als het goed is is je mams er nu dus..., gezellig hoor en was de zuurkool lekker ??
    Het lijkt me echt een hele ervaring hoor daar, jammer dat ik zo vastgeroest zit thuis en bij AMS anders had ik echt leuk gevonden om dat een paar maandjes te doen haha
    Nou, een gezellige tijd met al je bezoek en tot een volgend bericht
    kus van Max en van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Komende 3 maanden ga ik wonen in Begur in Spanje en werken in pals bij verpleegpost Spanje

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4205

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Aan het werk in spanje

Landen bezocht: